Żeby codzienność była lepsza

Żeby codzienność była lepsza

Podoba nam się kampania „Dbamy o lepszą codzienność” pokazująca na przykładzie dizajnu jak dysfunkcyjnie, często po omacku, działają władze i instytucje publiczne. Stowarzyszenie Sieć Obywatelska – Watchdog Polska to organizacja pozarządowa, która od 12 lat  uświadamia nam, że możemy mieć realny wpływ na najbliższą rzeczywistość. Stowarzyszenie zaprosiło projektantów (Agnieszkę Bar, Jana Kochańskiego, Nikodema Szpunara, Kamilę Niedźwiedzką, Jakuba Koźniewskiego)  do stworzenia serii przedmiotów inspirowanych filozofią działań strażniczych. Te przedmioty to namacalny dowód na to,że każde działanie wymaga myślenia.Bo niby wszystko jest ok – czajniczek do herbaty wygląda jak czajniczek do herbaty, a szklanka jak szklanka.

Ale w użytkowaniu okazuje się, że w każdym z przedmiotów jest jakaś niedoskonałość, coś, co utrudnia im idealne działanie. Szklanka stoi pod skosem, bo tak ma oszlifowane dno,a „błędna” konstrukcja dzbanka zmusza nas do nietypowego ruchu ręką. Przy powstawaniu przedmiotów projektantom towarzyszyli strażnicy. Ich uroda, to wartość dodana. Nasz typ to lustro projektu Nikodema Szpunara i Kamili Niedźwiedzkiej. Przesłanie tej kampanii jest jasne: bądźmy uważni.

Wszystkie przedmioty zostały wyprodukowane w krótkiej serii i są dostępne w sklepie http://siecobywatelska.pl/sklep. Zakup wspiera działalność stowarzyszenia – bezpłatne konsultacje prawne, szkolenia i stanie na straży prawa do informacji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *